kwik en kopersulfaat gezocht

Bij het zoeken naar specifieke chemicaliën kan het soms erg moeilijk worden om een goede bron te vinden. Mensen kunnen je in dit forum helpen de juiste bronnen te vinden of je een aanbieding doen.
Post Reply
magog70
Foton

kwik en kopersulfaat gezocht

Post by magog70 » 20 Nov 2012, 18:29

Wie heeft deze stoffen voor mij in de aanbieding?

Bedankt!!!

woelen
Kobalt
Chemistry interests: --------------

Re: kwik en kopersulfaat gezocht

Post by woelen » 20 Nov 2012, 20:36

Kopersulfaat is een zeer gangbare stof. Zoek op eBay naar 'copper sulfate' en je vindt zeker een aantal links. Nu ook weer:

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40 ... Categories.

Kwik is lastiger. Je kunt het kopen bij Labstuff (http://www.labstuff.nl.), maar je kunt ook kwikschakelaars kopen (zoek op eBay naar 'mercury switch'). Dan heb je kleinere hoeveelheden.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Schouten
Helium

Post by Schouten » 25 Nov 2012, 10:42

ter info ;-) ( ik lees het nu ook voor t eerst, terwijl ik kwik heb :-(
"Artikel 2.3
1.Het is verboden om een kwikhoudend product voor handels- of productiedoeleinden voorhanden te hebben of toe te passen; dit verbod geldt met ingang van 1 januari 2003"
Kortom, je mag het wel hebben dus,.. zolang je het maar niet verhandelt, of toepast voor productiedoeleinden?...
Dus labstuff kan kwik beter van z'n website halen ;-)... geen idee wat de straf is, kan dat nergens vinden.
Als je je niet laat kisten, komt alles in kannen en kruiken :-)

woelen
Kobalt
Chemistry interests: --------------

Post by woelen » 25 Nov 2012, 20:50

Deze regel over kwik komt mij niet bekend voor, maar het zou natuurlijk kunnen. Kun je aangeven waar je dit vandaan hebt?

Ik kan me ook voorstellen dat deze regel vooral geldt voor consumenten apparatuur of toepassingen, waar de gemiddelde consument geen weet heeft van de aanwezigheid van het kwik in het produkt.

Zo gelden er bijvoorbeeld allerlei regels voor verf en pigmenten, er mag bijv. geen cadmium in zitten. Dus geen bierkratten met cadmiumhoudende gele kleur. Maar dit betekent niet dat er geen cadmium meer verkocht mag worden aan particulieren. Je kunt nog steeds cadmiumsulfide kopen als geel pigment, of cadmiummetaal, bijv. voor chemieexperimenten of een elementenverzameling.

Ik ben echter geen expert op regelgeving op dit gebied. Ik verkoop geen chemische stoffen (ik koop ze alleen maar ;-) van bijvoorbeeld Labstuff of eBay verkopers), maar ik ga er van uit dat de bonafide verkopers wel oppassen met wat ze verkopen, want het is hun broodwinning en die zitten niet te wachten op trammelant met justitie. Om die reden koop ik niet bij allerlei vage websites met een .tk domein o.i.d.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

Schouten
Helium

Post by Schouten » 26 Nov 2012, 10:46

http://mijnwetten.nl/besluit-kwik-en-kw ... paragraaf2.
Lees bovenstaande maar eens door,.. + de koppelingen op deze website rechtsboven op die site.
Ik kan er echter niet uit opmaken of je nu wel uberhaupt metalisch kwik in je bezit mag hebben als particulier zijnde. Maar t komt er dus op neer dat als je het eenmaal hebt, dat je het niet meer (legaal) kan verkopen, en je dus in feite gedwongen bent om het dan maar te houden, of het dure goedje zonder vergoeding in te leveren bij het chemisch afval. Hmm... misschien is kwik "Ruilen" wel toegestaan ?" :-)

Schouten
Helium

Post by Schouten » 26 Nov 2012, 22:22

magog70 wrote:Wie heeft deze stoffen voor mij in de aanbieding?

Bedankt!!!
Even uit nieuwsgierigheid, wat wil je met kwik en kopersulfaat gaan doen ?

freerk
Foton

Post by freerk » 24 Apr 2013, 23:35

ik heb kwik voor je, stuur maar berichtje

Schouten
Helium

Post by Schouten » 26 Apr 2013, 22:38

Nee dank je voor t aanbod :-)
ik zit al met 4 KG kwik ( 330ML ) opgescheept :-)

bent lee
Foton

Post by bent lee » 09 Aug 2013, 21:34

hallo,
bent u nog steeds op zoek naar kwik en kopersulfaat?
ik kan u helpen, met ongeveer 1 kg zuiver metallisch kwik, afkomstig van barometerexperimenten.
andere labostoffen ook beschikbaar , oa kopersulfaat is er zeker bij, alles in kleine hoeveelheden.
wij (mijn ouders zaliger en ik als chemisch ingenieur - heel lang geleden...) hadden een labo thuis. oa voor de produktie van gedrukte schakelingen en voor de ontwikkeling van technische foto's.

graag reactie, ook indien negatief. in het laatste geval kan u mij misschien de goede weg op helpen voor ten minste het kwik.
groetjes,
Bent Lee

Post Reply