Voorstellen

Om jezelf voor te stellen aan de andere leden van dit forum. Wat zijn je interesses, hoe je huisdieren heten en hoe je hier terecht bent gekomen.
Post Reply
Abigail
Foton

Voorstellen

Post by Abigail » 03 Jan 2014, 10:55

Er werd gezegd dat ik mezelf moest voorstellen dus:
Mijn naam is Abigail Smith, ik woon in België aan de rand van de provincie Antwerpen en ga in Leuven naar het TKO. Ik ben geboren op 14 december 1993 en ben zeer leergierig, ik ken niet uitzonderlijk veel van chemie maar ben wel geïntereseerd in experimenten doen. Als iemand misschien een leuk experiment voor beginners weet hoor ik het dolgraag.
groetjes Abigail
;) :D :) B) 8-) :P

Z4x
Germanium
Chemistry interests: Overall

Re: Voorstellen

Post by Z4x » 05 Jan 2014, 20:55

Welkom op het forum.

Kristallen maken is redelijk makkelijk te doen, maar vereist wel geduld voor mooi gevormde kristallen. Zoutkristallen van keukenzout (NaCl) is de klassieker. Op internet vind je wel veel voorbeelden, vaak zijn deze met gekleurde touwtjes waar ik niet zo'n fan van ben, maar ja, als het werkt. :) Zonder touw kan ook natuurlijk. Wil je sneller resultaat, zuur-base experimenten vind ik altijd wel grappig. Bijvoorbeeld rode kool, die kan dieprood (zuur) of frisgroen (base) gemaakt worden.
De kunst is om te blijven oefenen, oefenen en oefenen...

Abigail
Foton

Post by Abigail » 06 Jan 2014, 09:35

dank je, ik zal het zo vlug mogelijk eens uitproberen

Wouter
Krypton
Chemistry interests: Organic

Post by Wouter » 06 Jan 2014, 12:26

Het forum staat vol met goed uitvoerbare experimenten voor beginners en gevorderden. Veel success en welkom op het forum!
Organisch chemicus

Post Reply