Verkopen Chemicalien en Regels?

Over de instrumenten en chemicaliën in het chemisch laboratorium.
Post Reply
MrMario
Elektron

Verkopen Chemicalien en Regels?

Post by MrMario » 01 Mar 2018, 15:32

Beste forumleden,

Ik heb voor een lange tijd scheikunde als een hobby gedaan en ook een scheikunde opleiding gedaan (een jaar universiteit maar toen gestopt) en heb nog wat chemicalien waar ik eigelijk niks meer mee doe maar van goede kwaliteit, meeste nog nooit gebruikt.
Nu wil ik deze graag verkopen en zal ik nog een lijstje maken met wat er allemaal tussen zit.

Hoe zit het met de verkoop van vloeistoffen? Zo heb ik nog zout, zwavel, salpterzuur staan, allemaal erg zuiver.
Verder enorm veel zouten, wat organische vaste stoffen en nog wat metalen (Natrium/Magnesium/Aluminium/Ijzer/Lood),

Vasten stoffen lijken mij niet echt een probleem om te verzenden zolang goed verpakt is en geen gevaar kan vormen zoals explosies of extreem corresief.

Zou graag wat meer info hier over willen hebben en dit weekend nog lijstje maken met wat ik allemaal heb.

woelen
IJzer
Chemistry interests: --------------

Re: Verkopen Chemicalien en Regels?

Post by woelen » 04 Mar 2018, 20:01

Corrosieve en ook vluchtige brandbare vloeistoffen zou ik niet met de post versturen. Als die gaan lekken dan kun je een hoop gedoe krijgen. Bovendien is het niet echt moreel verantwoord om een nietswetende bezorger met die risicos op te zadelen.
Als mensen dat soort stoffen willen moeten ze het maar komen ophalen. Op die manier heb ik zelf enkele keren wat leuke stoffen bij Labstuff opgehaald.

Vaste stoffen kun je wel versturen. Ik zou ze dan in stevige plastic potten verpakken, en het deksel dichtschroeven en dan met plakband vast zetten, zodat ze niet per ongeluk los kunnen draaien. Zo doen vrijwel alle eBay verkopers het ook. Je kunt bij veel apotheken mooie stevige plastic potjes kopen, je kunt ook prima potjes via eBay kopen en die gebruiken. Zie bijv. hier:

https://www.ebay.nl/itm/Empty-100ml-Whi ... 7HKdgD6Ksw

Natrium is een gevalletje apart. Zou ik niet versturen en ik zou ook opletten wie het koopt. Dit moet je alleen verkopen aan een serieus iemand, niet aan iemand die indruk wil maken op zijn vriendjes met een brok natrium in een vijver of zo.

Ik ben wel benieuwd naar wat je hebt, misschien zit er wel iets tussen waar ik belang bij heb.
The art of wondering makes life worth living...
Want to wonder? http://www.oelen.net/science

MrMario
Elektron

Post by MrMario » 06 Apr 2018, 16:51

Was op vakantie dus had even geen tijd om iets te plaatsen, maar hier is mijn lijstje met chemicalien die ik heb en graag zou willen verkopen.

Chemicalien:

Calciumhypochloriet 65% korrels - Ca(ClO)2 op verpakking staat 1000gr maar is al iets uit dus zal even moeten wegen. Kan worden gebruikt voor Chlorine Generator of een geconc. hypochloriet oplossing te maken.

NaBr - Pharmaceutical Grade, dacht 200gr of 500gr

Sodium Sulfate - Na2SO4 99%, 350gr.

Sodium Bicarbonate - NaHCO3, 250gr.

Ammonium Thiocyante -NH4SCN, 99% 100gr.

Barium Sulfate - BaSO4, 250gr.

Ammonium Metavanadate - NH4VO3, 99% 20gr (Kan iets minder zijn maar kan ik checken).

Lood in dunne strepen, kan worden opgelost in zuren om lood zouten te maken (Giftig en dus niet voor meeste amateurs bedoeld tenzij je weet hoe je er mee moet omgaan!)

Natrium Thiosulfaat Pentahydraat - Na2S2O3 * 5H2O, 250gr

Natrium Benzoaat E211, 1kg+, Foodgrade (Voor geur esters en dergelijke).

Natrium Nitriet - NaNO2 >99%, 1kg

Salicylzuur - <50gr

Kermel Molecular Sieve 3A 500gr, werken prima om non-polaire vloeistoffen mee te drogen.

Ijzer oxide - Fe2O3, 250gr.

Calcium Carbonaat - CaCO3, 500gr

Hexamine Powder - C6H12N4, dacht 500gr-1kg werkt ook geweldig voor camperen :D

Kalium Carbonaat - K2CO3, >99.9%, 400gr

Koper sulfaat pentahydraat - CuSO4 * 5H2O, 98.5%, 500gr.

Natrium Sulfiet E221, Foodgrade, 2KG

Jood kristallen, I2, Analyse grade, 50gr.

Strontium Carbonaat - SrCO3, 250gr.

Cyclopentanol 99% (ACROS Organics), 2x 100gr in Sealed Bruine Glazen Bottles, nooit gebruikt.

Zwavelzuur 96% <5L, zuivere kwaliteit en geen onzuiverheden.

Zoutzuur 30% <5L (BLEKO), zuivere kwaleit en geen onzuiverheden.

Apparatuur:

Hitte mantel die goed werkt met variable snelheid voor magneet roerder (500ml) korf, verwarmt goed tot temperaturen rond de 400 graden celcius.

Profesionele hitte plaat met temperature probe en LCD display voor temperatuur en draai snelheid van magneet roerder, deze heeft wel een amerikaanse net spanning nodig dus er hoort een benodigde transformator bij die ik hier ook heb.

Verder heb ik nog wat glaswerk maar dat zal ik later plaatsen als daar interesse in is, zoals een Soxhlet Extractor en Vigreux Colomn e.d.

woelen
IJzer

Post by woelen » 07 Apr 2018, 19:20

Ik heb wel belangstelling voor de 200 ml cyclopentanol, 500g 3A moleculaire zeef en kilo NaNO2.
Dit is wel met de post te versturen.
Zwavelzuur 96% (mits goede kwaliteit) heb ik ook wel belangstelling voor, maar dat moet je niet met de post versturen. Als je in het noorden van het land woont, dan wil ik het wel ophalen, maar ik ga er niet het halve land voor doorreizen.

Doe maar een voorstel voor die drie bovenste spullen, die wil ik sowieso wel afnemen, mits redelijk geprijsd. Het zwavelzuur hangt dus af van waar je woont.

woelen
IJzer

Post by woelen » 07 Apr 2018, 19:26

Je zou ook kunnen overwegen de stoffen aan te bieden op sciencemadness.org, daar zitten veel mensen die aan hobbychemie doen. Ik zou de verkoop dan wel beperken tot de EU. Het is denk ik niet de moeite waard om de aangeboden stoffen te versturen naar bijv. de USA, dat kost veel te veel.

MrMario
Elektron

Post by MrMario » 08 Apr 2018, 18:29

Bedankt voor je reactie!

Ik woon in het zuiden dus zal niet zo gunstig zijn voor zwavelzuur, zal even kijken hoeveel het gekost heeft en voor een goede prijs :)

MrMario
Elektron

Post by MrMario » 08 Apr 2018, 18:49

Heb het apart gezet! Ik had de cyclopentanol voor 20 euro per stuk excl. btw gekocht op hinmijer dus 2 voor 30 euro oke?
Natrium nitriet gaat zo rond de 10 euro per 100gr bij meeste webshops maar wil het best weg doen voor 50 euro.
De molecular sieves had ik voor 30 euro gekocht, maar mogen weg voor 15.

https://imgur.com/a/4xRGW

woelen
IJzer

Post by woelen » 09 Apr 2018, 21:10

De NaNO2 en sieves laat ik toch maar achterwege, dat wordt me iets te kostbaar. Ik wil de beide flesjes cyclopentanol wel afnemen voor 35 euro (verzendkosten voor jou).

Ik heb al NaNO2 en sieves, ik wou er nog wel iets meer van, maar ik doe het toch maar even met de kleinere hoeveelheden die ik al heb staan.

MrMario
Elektron

Post by MrMario » 10 Apr 2018, 13:47

Heb je een PM gestuurd.

woelen
IJzer

Post by woelen » 10 Apr 2018, 15:07

Het is allemaal perfect geregeld, binnen twee dagen had ik de cyclopentanol in huis, keurig verpakt! Mijn ervaring met deze transactie was uitstekend en als er tussen de beschikbare stoffen iets zit dat interessant is voor jou, dan kan het zeker de moeite waard zijn om even contact op te nemen met MrMario.

MrMario
Elektron

Post by MrMario » 19 Apr 2018, 13:59

Bedankt! Als mensen geintereseerd zijn zeker even berichtje sturen :)

Post Reply